1 års vaccination

I dag var det dags för Ymer, Diva å Haylie att besöka veterinären, alla fick sin vaccination. Missarna protesterade lite, mest över bilresan tror jag:) Å Ymer fullkomligt älskar våran veterinär Gudrun, det gör även Njord som besviken fick vänta i bilen:) Själva vaccineringen märkte Ymer inte av alls och sen tog vi en vikt som visade på 31 kg. 31 kg är rätt mycket på en ej färdigväxt jaktgolden hane, iaf i mina mått mätt. Tippar på att han hamnar runt 33-34 kg då han musklat på sig. Alla mina hanar har vägt 29-31 kg som vuxen. Känns inte som att det var så länge sen han var i den här storleken:
 

Och på tal om den här bilden som Nettans Helena har tagit så träffar vi dom snart igen:) I slutet på mars åker jag, mamma å vovvar till Ljungskile i 4-5 dagar. Läängtar! Vi kommer även att hälsa på Njords uppfödare, Kopparhults, och träna med dom ett par gånger. Så himla kul! Ser verkligen fram emot en massa hundträning och goa människor:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Theresflock

Denna blogg handlar om mig och mina hundar som jag tränar och tävlar med i lydnad, bruks och jakt. Mycket tid spenderas också i hälsingeskogarna!

RSS 2.0