På resande fot/tass...

Då var vi hemma igen från en kul å trevlig resa söderut. Vi har huserat hos Nettan och Helena med familj och vi hann även med två turer till Kopparhults. Dagarna har bestått av hundträning, mer eller mindre. Vi har fått med oss många kuliga övningar och goda råd hem så visst blev jag lite mer sugen på jaktträningen igen:)
 
Vi har också fått många trevliga fågelmöten av alla dess slag... Helena har ett stort intresse av fåglar så då vi kom möttes vi av höns, ankor och två ståtliga gäss. Alla mycket tama som lever ett fantastiskt liv. Då vi kom in så träffade vi grå jakon Goa, en mycket pratglad tjej. Så himla frän! Och sista natten så vaknade mamma av kvitter, då hade två kycklingar precis kläckts i äggkläckaren :) Och med oss hem köpte vi flera paket ägg från dom gladaste hönsen!
 

Och på tal om fågel.. Med ett stort engagemang från Nettan så fick vi Ymer att ta fågel igen:) Han gjorde det som valp men sen hände nått på vägen men nu hämtade han både fasan och and. Lycklig matte!
 

Och som vanligt då man har det toktrevligt så går dagarna alldeles för fort och det var dags att köra hem igen. Men vi har lite planer framöver så jag hoppas vi ses om inte allt för lång tid:)
 
Här kommer lite fler bilder från helgen och det är Helena som är fotografen:) :
 
Tack våra vänner!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Theresflock

Denna blogg handlar om mig och mina hundar som jag tränar och tävlar med i lydnad, bruks och jakt. Mycket tid spenderas också i hälsingeskogarna!

RSS 2.0