En liten uppdatering från krassliga oss

Nu var det länge sen jag skrev något här, flera veckor faktiskt. Och den här uppdateringen blir väll inte så upplyftande heller men vi är på G, var så säker! :)
 
Det tråkigaste är att Njord har drabbats av en inflammation i en sena på bakbenet. Det började med att han helt plötsligt blev tokhalt. Jag pratade med våran veterinär som trodde att han sträckt ut en led eller sena rejält. Detta kan ta 4-6 veckor innan det läker så han fick ta det lite lugnt och mestadels gå i koppel. Inte så lätt att hålla detta energiknippe lugnt kan jag lova... Sen efter 5 veckor då han var så gott som symtomfri förutom att jag tyckte han snedbelastade benet så blev han tokhalt igen... Då bokade jag en tid hos våran veterinär som kände att denna sena var svälld. Det är svårt att få fram något obehag på Njord då han är mycket smärttålig men med största sannolikhet är det detta som spökar. Nu går han då på Rimadyl i 3 veckor och sen hoppas jag verkligen han är bra. Lite tråkigt detta, mitt i tävlingssäsongen å allt men huvudsaken Njordis blir frisk snart.
 
Sen har jag drabbats av en dunderförkylning igen som har satt sig i bihålorna. Jag som varit så duktig med min löpträning å allt:( Det är så träligt att det tar så lång tid att blir frisk igen! Men det är dock bara en förkylning så..
 
Men med Ymer är det bara fint. Våran goa gängliga pajas! Fortfarande så saknas det koppling mellan huvud och ben men snart faller nog även de på plats:)  Han är en mycket omogen kille, har aldrig haft en golden tidigare som varit så sen som Ymer. Jag har som mål att starta han i lydnadsklass ett och appell spår i höst om vi får allt på plats tills dess.
 
Kram från oss!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Theresflock

Denna blogg handlar om mig och mina hundar som jag tränar och tävlar med i lydnad, bruks och jakt. Mycket tid spenderas också i hälsingeskogarna!

RSS 2.0